Mideo M.Cruz(ミデオ・フィリピン)
1973年フィリピン生まれ
www.mideo.tk
www.newworlddisorder.tk
2005年
"Hong Kong on the Move" (香港)
東南アジア・パフォーマンスアート・コンフェアランス(バンコク・タイ)
フィリピン・インターナショナル・パフォーマンスアート・フェステバル(マニラ・フィリピン)
"
台湾インターナショナルライブ" (台北・台湾)
"Santong Pinagpasasaan"Kulay Diwaアート・ギャラリ?(フィリピン)
2004年
"Identities versus Globalization"(上海、バンコク、ベルリン)
"Asiatopia 6 "(バンコク・タイ)
"On this site"モダン・フィエル・アーティスト・ラン・センター(オンタリオ・カナダ)
"7a*11dインターナショナル・フェステバル" (トロント・カナダ)
Laokoon インターナショナル・フェステバル (ハンブルグ・ドイツ)
"The Future of Performance Art Project" Multimedial Art Studio
& MAS ギャラリ? (Odzaci・セルビア)
"Wed Action #4 "(ジョクジャカルタ・インドネシア)
第2回インターナショナル・パフォーマンスアート・オーガナイザー・コンフェアランス(バンドン・インドネシア)
"Sungdu-an" フィリピン文化センター
2003年
"Asiatopia 5" (バンコク・タイ)
"13 Artists Awards"受賞 フィリピン文化センター
"Densities"フィリピン文化センター
2002年
"Dog show"SBW (ケゾン・フィリピン)
"Peace Show"Kentlerギャラリー(ニューヨーク)
"Hardware1&2"UPバルガス美術館(フィリピン)
"One-Day"パフォーマンスアート フェステバル(韓国)
Guimcheonインターナショナル・パフォーマンスアート・フェステバル(韓国)
NIPAF2002(日本)
フィリピン・インターナショナル・パフォーマンスアート・フェステバル(マニラ・フィリピン)
2001年
"Pinagpipistahan" Casa San Miguel Zambales (フィリピン)
2000年
"Salubong" アヤラ美術館(マカティ市・フィリピン)
1999年
"Pinagpipistahan" UPバルガス美術館(フィリピン)
1998年
"Pilipinas Kong Mahal" Tumbang Preso Cafe (フィリピン)
1996年
"Ang de Latang Pinoy" Hiraya ギャラリー(マニラ・フィリピン)
Mideo M. Cruz is an active cross disciplinary artist-organizer in Southeast Asia. He
initiated the art collective -UGAT Lahi in the 90’s. He dubbed as a "central
to the revival of performance art in Manila" as articulated by the
editors of Transit Art Journal. Presently, he is preoccupied with the international
artists’ network new world disorder and frequently invited for his ingenious
actions around the globe. He is a recipient of the 2003 Cultural Center
of the Philippines thirteen artists award.
by
Jose Tence Ruiz
Notions of self as nation are currently besieged, their inner gut work
sucked out by a voracious globalist zeitgeist funded by large late capital.
To cite a potential contribution to one's national culture would have to
be determinedly conceited on mine or Mideo's part, but, if one might be
able to determine such a lofty yet necessarily foundational category, then
one would have to support those who have been consistent, bold and willing
to sustain its thankless, uphill climb, for all that takes. Mideo Cruz
has so far shown himself to be equal to this. The? nationalist project
of Social Realism in the Philippines, which began in 1975, has found, after
the co-opted faltering of Salingpusa and untimely implosion of Sanggawa,
an appropriate bridge into the 21st century's vast, bewildering and fractured
terrain in Mideo Cruz and his collective, the new world disorder.